X
یادداشت | حجتالاسلام دکتر سید محمد حسینی -کارگروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
مجموعه آثار منتشر شده توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با تخفیف 10 تا 20 درصدی در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه میشود.
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی استاد حوزه و دانشگاه در برنامه بالاتر شبکه خبر در مناظره با آقای علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردکنندگان، از مسئولان اتاق بازرگانی خواست تا حقیقت ماجرای تعطیلی شنبهها را به مردم بگویند.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با 180 عنوان اثر علمی و پژوهشی در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور دارد و افزون بر آثار منتشر شده در سالهای گذشته، جدیدترین آثار خود را در این غرفه عرضه کرده است.
غرفه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران مورد استقبال علاقهمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با 180 عنوان اثر در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور یافته است.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از 6 کتاب مهم و راهبردی جدید با موضوعات نقد و بررسی تفکر وهابیت رونمایی میکند.
کتاب «فرهنگنامه کلام جدید» ذیل کلانپروژه فرهنگنامه جامع علوم اسلامی انسانی به کوشش حسن رضایی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر و راهی بازار کتاب شد.
نشست علمی آزادی فلسطین در اندیشه آیت الله حاج میرزا خلیل کمرهای (قدسسره) با ارائه کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد؛ هماندیشی درباره سرکوب دستمزد و پویش مزد 1403» به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منتخبان مجلس آینده در تهران برگزار شد.
کتاب «سناریوپردازی آیندههای تبلیغ دین در ایران»، اثر حجتالاسلام احمد کوهی به همت انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
آناتومی یک بحران ساختگی، تأمین طبقاتی و تمدید بیگاری، افزایش دستمزد به مثابه استراتژی توسعه، مسئله کارگران؛ مسئولیت همگانی و مولدسازی، بازتولید طبقه مرفه جدید از مهمترین تیترهای جدیدترین شماره فصلنامه نامه جمهور است.
تحلیل ایده ها و ایده پردازی در سه لایه ی محتوا، پلتفرم و رگلاتوری فضای مجازی (با تاکید بر ایران) نام:
پیجویی ایده هایی محتوایی و عملیاتی در مواجهه با ابعاد مختلف فضای مجازی هدف:
دی 1400 تاریخ:
شهریور 1401 چشمانداز اتمام:
حجت الاسلام رضا سامان مجری:
دکتر توحید اسماعیل پور ناظر علمی:
دکتر توحید اسماعیل پور ناظر اجرایی:
درصد 10 میزان پیشرفت:
کلیات:
در این پژوهش ایده های ایجایی مواجهه با فضای مجازی را در قالب بررسی تجربه های موفق و قواعدگپری علمی از آنها را پی جویی خواهیم کرد. این امر در سه لایه محتوا یعنی صوت، متن و تصویر که سوار بر پلتفرم-ها است؛ لایه پلتفرم و خاصه شبکه های اجتماعی و فضای حکمرانی و رگولاتوری خواهد بود.
از ایدهها و رویکردهایی که میتوان آن را در طرحهایی همچون طرح حمایت از حقوق کاربران، نظام جامع تنظیم مقررات و تفاهم نامه های بین المللی و سندباکس مورد بررسی قرار داد، رویکرد ورود اقتصادی به معنای کنترل اقتصادی فضای مجازی کشور از طریق اعمال اقتدار اقتصادی حاکمیت از طریق تنظیم مناسبات اقتصاد فضای مجازی است. در این ایده از رویکرد مجوزدهی و بستن رسانه ها و رویه های قضائی به سمت رویکرد اقتصادی حرکت میکنیم و به بررسی این رویکرد از منظر دینی و تجارب جهانی و ملاحظات اجرایی آن پرداخته و پیشنهاداتی را به سازمان های متولی ارائه می دهیم.