X
یادداشت | حجتالاسلام دکتر سید محمد حسینی -کارگروه مطالعات خانواده پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
مجموعه آثار منتشر شده توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با تخفیف 10 تا 20 درصدی در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عرضه میشود.
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی استاد حوزه و دانشگاه در برنامه بالاتر شبکه خبر در مناظره با آقای علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردکنندگان، از مسئولان اتاق بازرگانی خواست تا حقیقت ماجرای تعطیلی شنبهها را به مردم بگویند.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با 180 عنوان اثر علمی و پژوهشی در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور دارد و افزون بر آثار منتشر شده در سالهای گذشته، جدیدترین آثار خود را در این غرفه عرضه کرده است.
غرفه پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران مورد استقبال علاقهمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با 180 عنوان اثر در سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور یافته است.
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از 6 کتاب مهم و راهبردی جدید با موضوعات نقد و بررسی تفکر وهابیت رونمایی میکند.
کتاب «فرهنگنامه کلام جدید» ذیل کلانپروژه فرهنگنامه جامع علوم اسلامی انسانی به کوشش حسن رضایی توسط انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر و راهی بازار کتاب شد.
نشست علمی آزادی فلسطین در اندیشه آیت الله حاج میرزا خلیل کمرهای (قدسسره) با ارائه کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد؛ هماندیشی درباره سرکوب دستمزد و پویش مزد 1403» به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و منتخبان مجلس آینده در تهران برگزار شد.
کتاب «سناریوپردازی آیندههای تبلیغ دین در ایران»، اثر حجتالاسلام احمد کوهی به همت انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام منتشر شد.
آناتومی یک بحران ساختگی، تأمین طبقاتی و تمدید بیگاری، افزایش دستمزد به مثابه استراتژی توسعه، مسئله کارگران؛ مسئولیت همگانی و مولدسازی، بازتولید طبقه مرفه جدید از مهمترین تیترهای جدیدترین شماره فصلنامه نامه جمهور است.
راهبردی که رهبر معظم انقلاب در 19 دی امسال برای مقابله با سیاست خارج کردن مردم از صحنه ترسیم فرمودند؛ «کشاندن مردم به صحنهی مبارزه با جهتدهی دقیق و با توانبخشی معرفتی» است. در راستای این راهبرد، الگوی گفتگو با مردم مبتنی بر روایت دقیق و عمیق، جهت تبیین و تولید افکار عمومی ارائه می شود.
رضا سامان
بخش پایانی: تولید خردهروایتهای مکمل
با روشنشدن عناصر فراروایت، حال میتوان روایتها و خردهروایتها را برای جایگزینی با روایت اشتباه ایجاد کرد؛ از طریق تریبون، گفتگو، مصاحبه، طنز، طرح معما، دوربین مخفی، آزمایش اجتماعی، ساخت داستانها و استوریهای کوتاه، تولید موشن و کلیپ، ایجاد نمایشگاه کاریکاتور، ایجاد بستههای استیکر، ایجاد هشتگها و پویشها و ...
برای مورد آخر یعنی ایجاد پویشها میتوان انواع پویش را طراحی کرد: انجام یک کار و چالش و دعوت از دیگران برای انجام چالش - پویشهای امضائی از طریق سامانههای امضایی یا رباتهای نظرسنجی- برگزاری مسابقه و پویشهای مقایسهای (مقایسه شخصیتهایی که در بخش قهرمان، ظالم و قربانی بیان شد.)
خردهروایتها میتواند از طریق انواع قالبهای هنری، بخش کوچک و محدودی از روایت کلان را پوشش دهد و ایده کلی و فراگیر فراروایت را بهتناسب طیفها و دیدگاههای گوناگون خرد کند و آن را جایگزین روایت مخالف رایج در آن طیف کند؛ به طور مثال برای سنتیها به یک نحو و برای تحصیلکردهها و امروزیها به یک نوع روایت شود. همچنین برای مذهبیها به یک نحو و ایراندوستها به نحو دیگر روایت شود. خردهروایتها میتوانند بهتناسب زمان و مکان و اقلیم تفاوتهایی داشته باشد.
تولید روایتها و خردهروایتها صرفاً کار رسانههای فراگیر نیست؛ زیرا روایت و فرایند تأثیر آن در دستگاه فهم و انگیزه، در یک فرد یا گروه یا همه جامعه تفاوتی ندارد و یک قاعده مشترک است و در رسانههای خرد و دعوت از یک فرد یا خانواده و فامیل بهصورت چهرهبهچهره نیازمند تغییر روایت هستیم. از طرفی این روایت بهصورت چشمگیری از طریق حرکتهای مردمی قوت میگیرد و تولید خردهروایتها در ایجاد و تثبیت روایت صحیح میتواند نقش اساسی ایفا کند؛ چنانچه گاه یک سوژه مردمی در خیابان برای ایجاد یک پویش، اثر عمیقتر گذاشته و ظرفیت بیشتری را در جامعه فعال میکند.
پیشنهاد میشود گروههای فعال برای رسیدن به انواع ایدههای فوق بر اساس فراروایت دقیق و عمیق، جلسات ایدهپردازی و بارش فکری تشکیل دهند و بعد وارد کار تولید شوند.